Betalings-betingelser

Betalings-betingelser Espehus:
Når en gæst har indgået en endelig aftale med et hotel eller en restaurant, kan gæsten være nødsaget til at afbestille arrangementet helt eller delvist.
Det kan også være, at der fra hotellets/restaurantens side er sket en fejl med dobbeltbooking. I de situationer har man brug for nogle regler, der regulerer, hvorledes parterne skal forholde sig.
Aftaler er som udgangspunkt bindende i henhold til dansk ret. Derfor vil en aftale, der ikke bliver til noget, få konsekvenser.
Hvis ikke andet er aftalt mellem parterne, vil man lægge branchens kutymer om afbestilling til grund.
Den skriftlige bekræftelse skal indeholde præcis information omkring den aftalte menu og andre services, samt dato og evt tids ramme for begivenheden
Den aftalte pris for begivenheden skal også præciseres, feks . hvorvidt det er incl. vin, fri bar, om drikkevarer er efter forbrug eller lignende aftaler. Evt. betaling af depositum skal fremgå, samt beløbet
.

Espehus tager ikke ekstra betaling for forlængelse af slut tidspunktet.

Vores afbestillingsregler, på baggrund af branche kutyme fra Horesta, er som følger:

– Afbestilling af arrangement med 12 personer eller flere er vederlagsfrit, hvis det sker skriftligt, senest 4 uger før datoen for afholdelse af arrangementet.

– Afbestilling af arrangement med færre end 12 personer er vederlagsfrit, hvis det sker skriftligt, senest 2 uger før datoen for afholdelse af arrangementet.

– Hvis hele selskabsarrangementet annulleres eller reduceres med mere end 10% indtil , og med, 6 dage før afholdelse af arrangementet, er vi berettiget til at opkræve 50 % af prisen for det annullerede selskab

– Hvis hele selskabsarrangementet annulleres eller reduceres med mere end 10%, mindre end 6 dage før afholdelse af arrangementet, er vi berettiget til at opkræve 75 % af prisen for det annullerede selskab

– Hvis hele selskabs arrangementet annulleres i god tid inden afholdelse er vi berettiget til at opkræve gæsten for services som det er for sent at annullere.

– Ved udeblivelse ( no-show) er vi berettiget til at opkræve den fulde pris for, hvad selskabsarrangementet ville have kostet.

– Ved bestilling af arrangementer med over 12 kuverter, skal betales depositum kr. 3000,- samtidig med bestilling for at opretholde ordren. Depositum fratrækkes den endelige regning.

– Depositum vil blive refunderet hvis annullering af selskabet bliver gjort i god tid inden afholdelse, dvs. mere end 4 uger før afholdelse af arrangementet.

– Vi vil gøre vort bedste for at booke lokaler fra en afbestilling til et andet selskab, for at begrænse udgifter for begge parter.

Force Majeure
Annullering kan foretages uden betaling hvis afbestillingsårsagen skyldes ekstreme omstændigheder eller er udenfor kontrol fra begge parter.

Betalingsmidler
Som betaling ved selskaber modtager vi kontanter, dankort, visakort og mastercard.
I a la carten modtager vi også Diners og American Express.

Afbestillinger bekræftes skriftligt på mail : restaurant@espehus.dk og er gældende, når Espehus har bekræftet dette.

Ved bestiling af private selskaber
Når man bestiller private selskaber over 12 kuverter, bliver det først reserveret og noteret som ordre, når der er betalt depositum
kr. 3.000,00

Prop penge
Du er velkommen til at medbringe dine egne vine, for dette beregner vi proppenge, som svarer til husets vin . Pt . kr 175,- pr. åbnet flaske

Blomster og lys
Hvis du ønsker det, kan vi arrangere blomsterdekorationer efter dit farvevalg. Ved selskaber beregner vi kr. 15,- pr. kuvert for blomster og lys. (i helaftensarrangement er blomster og lys inkluderet i prisen). Du er velkommen til at medbringe dine egne blomster uden beregning.

Medbringelse af egne varer
Du er velkommen til selv at medbringe kage, chips, chokolade, slik og småkager. For dette beregner vi en pris pr. kuvert på kr .15,- (uanset mængde og art)